LPG Techniek Van Meenen is exclusief invoerder van het merk LIMA Autogas Systems.

Het LIMA autogassysteem is het meest het meest geavanceerde LPG systeem dat op de markt verkrijgbaar is. Met het LIMA systeem is er geen verschil merkbaar tussen het rijden op benzine of op LPG.

Het LIMA-LPG systeem is volledig geïntegreerd door middel van het “master-slave” principe met de ECU van het voertuig, waardoor het systeem (E)OBD compatibel is. Hierdoor is er geen simulatie van het lambdasignaal noodzakelijk.

De belangrijkste componenten van het LIMA-LPG systeem zijn van superieure kwaliteit en speciaal ontwikkeld voor LPG applicaties. Alle componenten voldoen aan de strengste regels en certificeringen. De installatie van de componenten is erg gemakkelijk dankzij het compacte ontwerp.

De speciaal ontwikkelde diagnosesoftware is uniek en maakt verfijnde afstelling van het LIMA-LPG systeem mogelijk. Daardoor zijn optimale prestaties en verminderde emissie uitstoot mogelijk. Contacteer ons voor een dealer in uw buurt.


Werking

Het SGIS PLUS-systeem werkt volgens het master-slave principe, wat betekent dat de gas-injectietijden bepaald worden door de benzinecomputer. Dit is de reden waarom er geen verschil merkbaar is tussen het rijden op benzine en het rijden op gas.

Alle originele functies van de moderne EURO-4 motoren blijven dan ook werken en de uitlaatgasemissies halen ook met het SGIS PLUS systeem de strengste normen.

Aangezien het systeem enkel werkt op de benzine-injectoren, moeten er slechts weinig electrische verbindingen worden gemaakt, wat de kans op slechte contacten of moeilijk vindbare storingen tot een minimum herleid. Het is niet meer nodig om allerlei simulatoren te plaatsen om een goede werking te verzekeren.


LIMA Computer

Verdamper

  • R67-01 gehomologeerd
  • Compact ontwerp: Ø 125*95mm
  • Stevig ontwerp: getest met 60 bar geforceerde druk
  • Zwart geanodiseerd aluminium
  • Membranen en gevulkaniseerde kleppen en o-ringen: getest in diverse omstandigheden bij temperaturen variërend van –30°C tot +120°C (andere specificaties zijn optioneel)
  • Overdruk wordt via 6mm slang naar inlaatspruitstuk geleid
  • Instelbare druk: 1,7 – 2,6 Bar
  • Controle van de systeemdruk door middel van één-trapsklep.
  • Systeemdruk is onafhankelijk van ingaande druk (MAP). (Dit is dankzij lineaire flow karakter van de injector)
  • Optionele MAP aansluiting (voor turbo motoren)
  • Stabiel dynamisch drukkarakter in vergelijking met andere één-trapsverdampers
  • Voorzien van afsluiter met 6mm of 8mm uitgang
  • Geïntegreerde koelwatertemperatuur sensor (NTC weerstand , R=2500 ohm bij 20°C)

LIMA Verdamper

Filter

Dit onderdeel filtert de brandstof om schade aan de injectoren te voorkomen. De filterunit is ook uitgerust met een temperatuur/druksensor.

  • Filter werkt met een 0-4 bar druksensor
  • PA6 glasfiber versterkt nylon
  • Kortere vervangtijd. Speciaal glasfiber materiaal [10 ųm]. Eerste vervanging na 25.000km en daarna elke 75.000km
  • Motorafhankelijke uitvoering met uitgangen t.b.v. één of twee injectorrails

Filter

LPG-injectoren

Injecteert LPG/CNG in het inlaatspruitstuk van elke cilinder. De injectoren zijn van superieure kwaliteit en zijn uiterst betrouwbaarheid.

  • R67-01 en R110 gehomologeerd
  • Professionele uitstraling
  • Lichtgewicht en compact uitgevoerd
  • Eenvoudige installatie en snelle montage
  • Gemonteerd en getest op lekkage
  • 2, 3 of 4 cilinder samenstellingen
  • Werkdruk van maximaal 0.45 MPA
  • Electrische weerstand van 2.5 Ohm
  • AMP/Delphi ultra-waterdichte geïntegreerde connectoren
  • 2 jaar onbeperkte garantie!

Filter

Schakelaar

De brandstofschakelaar neemt de volgende taken op zich:

  • Brandstofkeuze
  • Indicatie tankinhoud
  • Melding foutcodes

De brandstofschakelaar wordt bediend met een touch key knop, waarmee omgeschakeld kan worden van benzine naar LPG/CNG en andersom. De schakelaar is ook uitgerust met LED indicatielampjes om het brandstofniveau te meten. Als het brandstof niveau te laag is gaan de reserve LED indicatielampjes branden. Bij een automatische overschakeling van LPG/CNG naar benzine wanneer de tank leeg is wordt de bestuurder gewaarschuwd door middel van een buzzer signaal en een knipperende LED indicatie.


Filter


Recente Installaties - Bekijk meer voorbeelden >>

  • citroen-c4-lpg-directe-injectie

    Citroën C4 directe injectie

    Onze nieuwe ontwikkeling: Citroën C4 met directe injectie (1600 cc). Deze installatie is ontwikkeld bij ons in Eeklo.

  • Fiat-500-lpg

    Fiat 500

    een LPG-installatie gemonteerd op een gloednieuwe Fiat 500.

  • peugeot-rcz-lpg-installation

    Peugeot RCZ met directe injectie

    De tankaansluiting zit naast de benzineaansluiting, achter hetzelfde klepje.

  • chrysler-300-lpg

    Chrysler 300 met LPG-installatie

    Er werd een installatie gemonteerd van het merk Bigas, SGIS PLUS, waarbij Hana injectoren gebruikt zijn.